logo banner
27. jan 2016 22:38  

Ny bil død efter knap 4 mdr

Jeg sku ned med bilen til værkstedet igår med min nye swift, pga de 4 utætte dæk

Men bilen var død. det var som om der ikke var noget strøm på batteriet, det siger jeg fordi jeg ved ikke om det er det der er galt.

Jeg ringede til værkstedet, og de sagde at det er sikkert batteriet der ikke ku klare de lave temp. (bilen er lavet i år 2014, reg. 1 gang 2015 okt.) de ville skrive det som en brugtgaranti...(???) og de sagde man måtte helst ikke sætte starterbatteri til den, fordi så ku de måle på bilen hvad der var galt.

De ville smide et hjul i en balje vand natten over.


Jeg sagde til min kære fdm vejhjælp, om ikke at starte bilen, han kiggede dumt på mig, men jeg sagde jo bare hvad det autoriseret værksted sagde til mig smilie

Han brugte starterbatteri alligevel og satte den på ladet (ellers kunne han ikke få bilen ud på gaden)


Da vi ankom til indskrivningen, sagde jeg at jeg har en mandagsbil klar til jer, og nævnte jeg det til dem: brugtgaranti?? - hun stregede det over......

Bilen har kørt lidt over 2000 km, der er kørt lange ture, uden start/stop, uden ventilation
Den har stået stille i knap 3 uger til dato (rettelse; sidst kørt 12/1 til næstved og tilbage)

i vinterperioderne:
Min tidligere 20 år gamle bil stod stille i ca 1 mdr, uden start problemer (rettelse i den levetid blev der skiftet batteri 2 gange på bilen)
Min nye mc, 4 år gammel, står stille, også udenfor, i knap 2 mdr, uden start problemer

Bilen er klar til afhentning imorgen....

2. feb 2016 19:23  

1

Eftersom værkstedet valgte og fylde mig med mundlort i tlf "jamen """h...hø´hø´...´det er jo en ny bil batteriet skal jo køres til" henvendte jeg mig til mit kære FDM som gav mig ret
2. feb 2016 19:39  

2

Hvad er der så kommet ud af det, efter du har snakket med FDM? smilie
3. feb 2016 10:41  

3

Jeg skrev til til sælger at jeg havde kontaktet FDM, og han har sendt det videre til værkstedet - jeg venter på svar fra værkstedet hvornår de vil lave det.

Mit gæt er at jeg aldrig får svar fra dem, jeg skriver til sælger igen fredag, om at jeg skal kontakte FDM igen......
3. feb 2016 20:04  

4

Ja, bare bliv ved! smilie
5. feb 2016 20:42  

5

Så er bilen igen kommet tilbage fra værksted

Tingene der sku tjekkes, var


Stadigvæk batteri (De holder stadigbæk fast i at hvis jeg har brugt start/stop ventilation og kørt korte ture, vil det ske.
Og det har jeg ikke, undtagen lige igår på vej ned til værkstedet - der var is på ruden, den blev hurtigtigst muligt slukket igen
Bilen har kørt ca 2150km
For mig lyder det som om batteriet er for lille til bilen, eller også KAN det være at batteriet ikke har haft godt af at stået stille i knap 1½ år før køb?



inderskærme sidder tydeligt forkert, (efter at have fået rustbeskyttet den ink. i prisen), så vand og salt kan komme ind)


Dæktryk (De tabte luft ca hver 10 dag, (de bagerste dæk ser ud, indtil videre, og være tætte nu ved forrige besøg på værkstedet)


Har fået fakturaen: Ingen fejl fundet.


FDM bliver kontaktet igen

Uploadet fil



Uploadet fil



Uploadet fil




For mig ser det helt forkert ud på de billeder, hvad siger i? det kræver at man zoomer ind på dem, så kan man se HVOR meget det egentligt er
6. feb 2016 01:33  

6

Dæktrykket kan varrierer pga vinter vejret, så det kan spille ind...
Tænker de bare burde ha skiftet batteriet, just in case, for at udelukke det. Med hensyn til inderskærmene, så kan de være svære at få til at sidde perfekt igen efter afmontering hvis det skyldes at plastikken har givet sig og ikke nødvendigvis er samlet forkert.
Hvilken forhandler er der tale om?
6. feb 2016 10:14  

7

Siden jeg købte den, har den hele tiden mistet luft, det var dog først på det seneste jeg var opmærksom på at jeg "hele tiden" sku ha luft i alle dæk

Jeg ku sagtnes selv skifte batteriet, men så ryger garantien.


Det er ikke normalt med så store huller, synes jeg ihvertfald
Bilederne bliver sendt til FDM


Mogens Elmer i kastrup

FDM fortalte dem dengang at de sku rette min slutseddel, det blev til hele 3 gange før den var "lovlig"
Det ku jeg godt se igennem fingrene med, men nu......


Man modtager en sms, når man har været på værksted der, om man er tilfreds eller misfornøjet, eller utilfreds

Første gang skrev jeg misfornøjet.
Jeg fik ikke en sms ved sidste besøg på værkstedet

Jeg så tilfældigvis de havde taget billed af en måling på et batteri vedlagt arbejdssedlen til min bil


8. feb 2016 19:44  

8

Nå der modtog jeg lige sms´en - mon de læser med..?

Jeg kontakter snarest FDM igen.
10. feb 2016 10:19  

9

Jeg bliver lige nødt til og høre om der er andre der har samme batteri-problemer med deres bil?

Og har i samme "revner" i jeres skærme?
10. feb 2016 21:36  

10

Efter en søgning på sitet her, kan jeg se der er problemer med første batteri

Der sidder et Start & Stop EXIDE 12V 55Ah 450A (EN) i min bil

Udfra det hele må jeg selv punge ud og købe et nyt med flere amp i, da FDM har vendt på en tallerken, jeg melder mig snart ud hos dem

Hvilke amp anbefaler i?



Bryder jeg garantien ved og skifte det selv?
11. feb 2016 19:29  

11

Kender ikke til problemet som en general "fejl"
Vil dog sige, at stort set alle nye biler leveres med et standard batteri, som måske ikke altid er af den bedste kvalitet.
Selvfølgelig må du skifte batteriet, da det er et udskiftnings produkt ligesom dæk, pærer og så meget andet.
13. feb 2016 15:17  

12

Sådan ser der også ud ved baginderskæmene, på min Swift, efter den havde været til rustbehandling i efteråret. Altså med sådan en åbning hvor skidt og møg kan komme ind. Har klippet et stykke plast ud af en pakke skiveskåret Riberhus emballage, og limet det henover. Men opdagede det desværre først ca. en måned efter at den var tilbage fra rustbehandlingen. Så der er jo nok kommet meget lort derind på den måneds kørsel smilie Men det skulle jo gerne ´bare" ligge sig ovenpå et tykt lag suvo sovs som skulle være smurt på inderst. Men irriterende er det da..
13. feb 2016 18:56  

13

FDM skrev det var sikkert fordi at fugt kan komme ud

Det har jeg også overvejet og gøre, siden man bliver fejet væk værkstedet

Jeg har spurgt exide om et bedre batteri
24. jul 2016 12:01  

14

det er den her tråd
24. jul 2016 14:37  

15

exide er ikke et ret godt batteri, jeg ville vælge varta istedet for
24. jul 2016 18:09  

16

Jeg er ikke enig med dig Robin.

Jeg har Exide i min April 2011 GLX (der er stop/start system i) - der kan gå flere uger mellem jeg køre i bilen (f.eks. de sidste 3 uger har den ikke kørt). I vinters (2015/2016) faldt en celle sammen, Suzuki satte et nyt Exide i (på min regning) - det var over 4½ år det holdte hvilket er normalen.

Til mit motorspil på min autotrailer har jeg et 38 Ah Exide, det har jeg ladt på en gang på 5 år - det virker stadig fint.

I min Veteranbil har jeg Exide i (forøvrit også et 38 Ah magen til, har 2 af dem) - det virker også stadig fint, det er over 5 år.

Nu skal det ikke forstås som jeg siger Varta er dårligt, for det er det ikke, det er også et fint batteri - min point er bare at "exide er ikke et ret godt batteri" er forkert smilie
MVH                                                                                                 Lorte hvide baggrund.. så ton da den baggrund lidt...
25. jul 2016 16:36  

17

Stort set alle lifte vi får på byggeplads har exide batterier det siger lidt om at de må være ok. hehe smilie
25. jul 2016 22:31  

18

det værksted jeg arbejdede på før ville ikke have noget at gøre med exide, og vi har også hart oplevelser med exide batterier der kun er 2 år gamle og faldet sammen.
men det er også ved at være 4 år siden jeg arbejdede der, så skal ikke kunne udelukke de er blevet bedre smilie
27. jul 2016 00:57  

19

Hej.. Mht. de inderskærme og de åbninger, så har jeg det samme problem ved min, den er så bare blevet leveret sådan efter jeg har fået sat skørter på, den blev som sagt leveret sådan og Suzuki værkstedet har selv monteret dem.

Det ser sådan her ud ved min bil...


Uploadet fil





Jeg har skrevet til Suzuki Danmark og spurgt om det ser rigtigt ud og om det kan passe, der da jo kan komme vand, skidt, møg og salt ind den vej og langsomt få bilen til at ruste indefra og ud.

Suzuki skriver som svar til mig:
*Vores teknikker siger at det er helt som det skal være. Der er hul i bunden af bagskærmen, så evt vand og skidt kan løbe ud der, og det er for at fremme ventilationen, så det tørrer hurtigere op ved fugt og vand. Har også været nede på pladsen og kigget lidt på andre Swifter, og de er også sådan.. så alt er godt smilie*

Jeg skriver så videre til dem om de ikke mener åbningerne er for store, da jeg på min brors Swift kan se, at de er kun halvt så store, og spurgte så om de fra rådede helt at man prøver at lukke hullet af med tape eller lign.
Samtidig med, at jeg skrev at bilen snart får en komplet pava behandling, også spurgte, at så ville der vel ikke være spor at være bange for mht. rust.

De skrev tilbage:
*Du skal endelig ikke dække dem til nej, og de er ikke for store nej.. og med en komplet pava som kommer ordentligt ind, er der slet ikke noget at være bange for.*

Så udfra hvad de har skrevet til mig, så vil jeg ikke gøre noget ved det. Det bliver vel på deres rust garanti, hvis bilen pludselig er rustet igennem pga. de åbninger i inderskærmene smilie
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio