logo banner
17. mar 2006 00:11  

Kompressor

Hej med jer.

Ved nogen om man kan få kompressor på sin 1.3 06..?? smilie

17. mar 2006 10:41  

1

På denne hjemmeside reklamerer de med tuningskit til Swiften. Kittet med kompressor vil give en 1,3 omkring 135 hk, men er vist ikke færdigudviklet endnu.

www.dastecnology.com/dtnconcept/swift/dtn135/index.html

Og så er der vel også den med garantien, der skal overvejes... smilie
17. mar 2006 14:54  

2

Garantien er gone .
Men fåes/laves kan det
Ellers hvis man har mod på det er der en del firmaer har i landet der gør i det.
Det der skal til på en swift er en Rotrex kompressor, bla pga pladsforholdene.
Den koster alene 16.000,- . Dertil kommer så rør/filter, indkøring på rullefelt osv. Og alt efter hvordan Swiftens dyser osv er, måske nye dyser eller et tilskudssystem, og evt en intercooler. Men er 99,9 sikker på at der kommer med end 135HK ud af det, Rotrex selv siger at generelt giver det 50% HK og 40% NM.
Du skal nok regne med i omegnen af 25k-30k inden den står færdig. På www.rotrex.com er der en forhandler liste.
1,5VVT 3 dr, 18" Avus,4" 5Zigen rustfri bagpotte, -40mm H&R, Garnet orange metallic
20. mar 2006 19:33  

3

Tak for svar, det lyder sjovt. lidt ærgeligt man ikke har fået den nye 4x4 så.. smilie
20. mar 2006 20:43  

4

Miss Swift, hvis du overvejer at gå videre med at sætte kompressor på Swiften, vil det være en god ide først at tale med den regionale told- og skatteregion, om der skal betales afgift i forbindelse med ombygningen. Det kan jo være, at ombygningen i givet fald så bliver en dyr fornøjelse.

Jeg fandt lidt læsestof på Færdselsstyrelsens hjemmeside og på SKATs hjemmeside

www.faerdselsstyrelsen.dk/sw23095.asp

www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110568&vID=74395
20. mar 2006 21:04  

5

Flemming J skrev:
Garantien er gone .
Men fåes/laves kan det
Ellers hvis man har mod på det er der en del firmaer har i landet der gør i det.
Det der skal til på en swift er en Rotrex kompressor, bla pga pladsforholdene.
Den koster alene 16.000,- . Dertil kommer så rør/filter, indkøring på rullefelt osv. Og alt efter hvordan Swiftens dyser osv er, måske nye dyser eller et tilskudssystem, og evt en intercooler. Men er 99,9 sikker på at der kommer med end 135HK ud af det, Rotrex selv siger at generelt giver det 50% HK og 40% NM.
Du skal nok regne med i omegnen af 25k-30k inden den står færdig. På www.rotrex.com er der en forhandler liste.


Flemming, monteringen af kompressoren er vil ikke tilstrækkelig? Skal undervognen, bremser, gearkasse og koblingen ikke også skiftes til noget kraftigere? De kan vel næppe holde til en effektforøgelse på 50-75 hk?

Men det kunne fa..me være sjovt smilie
20. mar 2006 21:05  

6

undskyld mig men hvorfor betale afgift a det det ville da være dumt
bare på med svinet og ring til forsikring og sig at den er kommet på kender en der har gjordt det i tryg de ville godt tage den det var dog en ibiza men hva det er dog nok ikk alle selskaber der vil med på legen men tryg vil og der er 4 år til syn og den er let at tage ud og ind igen til syn soo goo for it
og så ikke mere helligt her smilie
swift 1.5 skørter sænkning 1-2 pipe xenon 8000k
akuma 17 black snart turbo
20. mar 2006 21:11  

7

bare på med en anden kobling sacks tror det hedder det
gear kasse nej men køre ikk den helt ud og pres den først når den er varm
og den skal chippes også og få et lavt bar tryg på ca 0,4 så holder det max 0,8 dette er ej så meget men det holder det vil give ca 150 hk det er sjov har prøvet en polo med det og bremser bare få nogle fra swift gti eller green et eller andet kan ikk huske hva det hedder
hygge smilie
swift 1.5 skørter sænkning 1-2 pipe xenon 8000k
akuma 17 black snart turbo
20. mar 2006 22:37  

8

Ja man må vel tune så tosset man vil, så længe man ikke skifter motoren ud..??

20. mar 2006 23:28  

9

Koblingen bliver nok ristet, bremser tror jeg umiddelbart ville være nok med nogle bedre belægninger samt skiver. Et par gode sænkningsfjedre er nok også en god idé, selvom undervognen kan klare en del mere end de har std.
Hvad angår told/afgift/syn/afgift og så videre er det faktisk det mindste problem.
Der er nemlig sådan når man tuner med trykladning, er det faktisk tilladt sålænge der ingen overtryksventil er smilie ( Blowoff ) . Dvs Turbo er udelukket, men ikke kompressor, der behøves Blowoff nemlig ikke. Er dog ikke sikker man evt vil støde ind i miljø problemer, da er reglerne skrappere og skrappere jo nyer bilen er.Men ved kompressor er det i DK også op til synsmandens humør og hans fortolkning af reglerne . Men på den anden side, af med remmen, så er syns problemet løst .Men hvis feks. der bliver udviklet et færdigt Turbo/kompressor kit, der er godkendt i et EU land, så er der ingen problemer, og Cappuccino Sport var jo igang smilie
1,5VVT 3 dr, 18" Avus,4" 5Zigen rustfri bagpotte, -40mm H&R, Garnet orange metallic
21. mar 2006 11:09  

10

Du må bestemt ikke tune en bil, bare du ikke skifter motor, der er en hel del indviklende regler, noget med 20% effekt forøgelse og visse kompnenter du ikke må udskifte på motor uden at det bliver en konstruktivændring. sidst men ikke mindst må den værken støje mere eller forurene mere end standard bilen og det er dig der skal dokumentere at den ikke gør det. Det er forholdsvis dyrt.

Men den nemme løsning er at tune det man vil og så tage de evt. slagsmål senere.

Men det kan blive en usædvanligt dyr affære at gå i gang med. (i dette latterlige land, hvad biler angår)

Mikael
!,5 5 dørs, air-con, fartpilot, sorte ruder, alufælge, læderrat/gearknop, tågelygter.
21. mar 2006 11:34  

11

Miss Swift skrev:
Ja man må vel tune så tosset man vil, så længe man ikke skifter motoren ud..??



Jf. ovenfor kan man læse mere om, hvad man må og ikke må, og hvikle krav bilen skal opfylde, på færdselsstyrelsens hjemmeside (emisssion, støj mv.) Om det kommer til at koste flere penge end blot om-/tilbygningen står på SKATs hjemmeside.

Som Mikael skriver er reglerne omkring tuning, ombygning mv. komplicerede, og det kan koste nogle penge at bevise, at bilen stadig opfylder kravene osv., men selvom hele gildet skulle koste 50.000 oven i bilens pris, vil man i sidste ende stå med en bil, der sparker r.. for omkring 200.000. Til sammenligning koster en Mini Cooper S med 170 hk omkring 375.000.
14. okt 2007 20:17  

12

hvordan er det med tuning af en 1,3 automatgear kan det lade sig gøre og er der nogen der ved lidt om det så vil jeg meget gerne høre fra jer...
dohlf
15. okt 2007 07:00  

13

Mikael skrev:
Du må bestemt ikke tune en bil, bare du ikke skifter motor, der er en hel del indviklende regler, noget med 20% effekt forøgelse og visse kompnenter du ikke må udskifte på motor uden at det bliver en konstruktivændring. sidst men ikke mindst må den værken støje mere eller forurene mere end standard bilen og det er dig der skal dokumentere at den ikke gør det. Det er forholdsvis dyrt.

Men den nemme løsning er at tune det man vil og så tage de evt. slagsmål senere.

Men det kan blive en usædvanligt dyr affære at gå i gang med. (i dette latterlige land, hvad biler angår)

Mikael


Kunne ikke være mere enig.

Der står også lidt om dette på Vmax


Ellers så spørg på PowerPage de ved i hvert fald hvad de snakker om.
Med venlig hilsen / Best regards
Thomas Andersen
Forum billede
___________________________________________________
Projekt CarPC 15% DONE
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio