logo banner
10. jul 2007 19:36  

30000 km eftersyn

er der nogen der har prøvet de nye bremser klodser og er det sucess??
har også hørt at de skal stille ventiler. Hmm ???? er det rigtigt...?

11. jul 2007 16:46  

1

jeg kan godt anbefale de nye bremse klodser fik dem skiftet under garantien for ca 3mdr siden og har kørt ca 3000km med dem og der har over hovedet ikke været nogen problemer med dem siden ang ventiler mener jeg ikke at de stiller dem ved 30000km service de gjorde de ihvert fald ikke ved min mvh kim
11. jul 2007 17:36  

2

Vi har lige fået nye klodser idag og det virker indtil videre godt
11. jul 2007 21:16  

3

Ventilerne bliver kontrolleret ved 30tkm
Mek.
11. jul 2007 21:16  

4

Ventilerne bliver kontrolleret ved 30tkm
Mek.
12. jul 2007 09:47  

5

Suzuki Ringsted gør det, men Lysen Biler gør ikke.....
12. jul 2007 19:30  

6

Det er da noget mærkeligt noget at Lysen biler ikke gør det. For suzuki forskriver at de skal kontrolleres ved de 30t.
Mek.
12. jul 2007 20:32  

7

ja men det er hvad de siger... den skal til service på næste torsdag så ved jeg helt sikkert....
12. jul 2007 21:28  

8

min var ved lysen i dag og der tjekkede de ikke ventiler. måtte af med 3055 kr. og det var for et sæt nye viskere og batteri til nøglelåsen
swift 1,5 5D. tonede ruder, 17" alu hekspoile mærker fjernet
12. jul 2007 21:48  

9

jeg forstår godt hvis man ikke checker ventilerne ved 30000km, det er da spildt af tid .sådan en motor kører da nemt 200.000 km uden problemer, og så længe ventilerne ikke støjer, hvorfor så stille på dem .men er der ikke hydragliske ventiler på sådan en swift ,for så kan man da ikke stille på dem .
13. jul 2007 19:57  

10

Man kan godt just ventiler på swift. Jeg har skuda været udfor at sådan en skulle havde nye knapper..

Og hvis det er spild af tid hvorfor forskriver suzuki at de skal kontrolere. Så er det måske også spild af tid at udskifte kølervæske og bremsevæske.
Mek.
13. jul 2007 22:02  

11

kølevæske har jeg godtnok aldrig skiftet på mine biler ,med mindre de skulle ha en ny køler .bremsevæske skifter jeg kun hvis jeg skal ha nye hjulcylinder. eller nye caliber på .ved da godt at kogepunktet falder med tiden p.g.a at bremsevæske suger vand til sig, hvis man kører vild og bremser meget, eller kører et sted hvor der er bjerge hvor man skal bremse meget ,vil jeg da også anbefale man skifter bremsevæsken .
13. jul 2007 22:11  

12

Bremsevæsken bør udskiftes hvert andet år max, fordi kogepunktet falder betydeligt. Og begynder det først at koge så er det, sagt med pæne ord, noget lort smilie
13. jul 2007 22:28  

13

tro det eller ej jeg er også udlært som automekaniker. jeg syntes bare de der service er lidt tyveri nogen gange, 3000 kr for at få checket viskerblade ,luft i hjul og skiftet olie. men det skal siges at jeg aldrig selv betalt en krone til service, da jeg selvfølelig selv laver min egen bil ,så slipper man også for at undvære den.
men for første gang i mit liv, har jeg bestilt tid ved en suzuki værksted ,da jeg skal ha checket håndbremsen, og skiftet bremseklodser på garantien, men de ville sku ikke gi nye bremseskiver de røver.
13. jul 2007 22:51  

14

jeg har da kørt 10 år i en bil ,hvor det bremsevæske der var i caliberne aldrig blev skiftet ,så tror nok det var ved at stå til udskiftning. men ja hvis bremsevæsken koger så er det noget lort. for så kommer der luft i systemet ,og pedal går i bund og dermed ingen bremser. men jeg gir da ret at man bør overholde det med bremsevæsken, og kogepunktet burde checkes ved syn, men igen folk finder bare en måde at snyde på ,ved at hælde noget nyt bremsevæske i beholderen ,og ikke skifte det der står i rørene.
men tro mig der kører rigtig mange biler rundt hvor bremsevæsken er for gammel
13. jul 2007 22:51  

15

Jeg er i lære som mek og synes godt nok også værkstederne af og til tager sig godt betalt for diverse service og lign. Der er klart nogle ting som er nødvendige hvor andre bare er penge i lommen
13. jul 2007 23:15  

16

jeg har da også tit stået sat nye bremseklodser og skiver på selv om bremseklodser kun var slidt halvt ned, og skiverne nemt kunne køre meget længre . men det er jo heller ikke altid nemt at vudere, nogle mennesker kan jo slide bremseklodser ned på 20000 ,andre køre måske 60000 ,så kan man jo tage den sikker vej, nyt på så tjener værkstedet også lidt mere.
13. jul 2007 23:19  

17

Ja normalt siger vi 60.000 der hvor jeg er, men der er jo klart undtagelser. Tilgengæld får vi fx drejet skiverne hvis de er rustne eller skæve, og der selvf er nok gods i dem til at det kan lade sig gøre. Men nogengange har man indtryk af at de såkaldte vigtige serviceeftersyn bare er penge til værkstedet
15. jan 2008 18:28  

18

0 # 30.000 service indeholder, udsk af olie + filter, kontrol af ventilafstand, bremsevæske udsk, rens+smør af bremser for+ bag

5# håber jeg sandelig ikke, de kommer dælme til at svede hvis de ikke overholder fabrikkens standarter...

9 # Det passer ikke helt. En swift kører ikke 200.000 km uden ventiljustering. Det er et servicekrav. - Og mange af swifterne får justeret ventilerne, enten ved 30 eller nogen gange 60 første gang. Og JO de kan justeres ved hjælp af skiver, selvom der er hydrauliske ventiler. Og selvom mange siger det ikke betyder noget før de begynder at larme, skal man samtidig tænke på forureningskrav, samt benzinøkonomi som hænger sammen med ventilernes justering.

11# det ville jeg ikke anbefale at man bruger sådan en taktik over for en så ny bil, det ville jeg holde for meget af min bil til. Kølervæske er jo ikke kun for at frostsikre, det er også for at undgå korrosion. Bremsevæske til en swift skal skiftes for hver 30.000 eller 2. år, det er fabrikkens krav(hvilket absolut ikke er unormalt). En bil kan jo blive kasseret til syn med for lavt kogepunkt(udover det er skide farligt, der kan da nemt blive brug for nogle hårde opbremsninger på motorvejen i disse dage hvor folk kører med hovedet under armen).

Rep. af biler - sker hver eneste dag
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio