logo banner
30. dec 2008 19:10  

swift diesel

Så har jeg været ude at prøve en swift diesel. den køre sku godt synes jeg og den havde ingen problemer med at nå de 140 på motorvejen så såden en bil må jeg bare eje.
synes den var helt kanon. så nu må jeg bare vente til jeg kan købe sådan en.

hvede ikke regnet med den trak så godt med de 75hk men der er jo også nogen der har fået den målt til 84 men stadig synes den var herlig at køre.

30. dec 2008 21:35  

1

Pyt med, at den kun har 75 heste - den har 190 newtonmeter fra 1750 o/min, og det er det, der rykker. Er også super glad for min! ;)
1.3 DDiS GL-A
30. dec 2008 21:40  

2

ja den går helt kanon.. har lige rundet 16.8xx og den går bare som smurt
men man skal bare lige "lære" og køre diesel når man som jeg feks. havde en rpm maskine før.. smilie
Suzuki Swift GT På: Swift Club Danmark & Bilgalleri.dk
30. dec 2008 22:06  

3

ja synes det virkede som en god bil med en god motor.

ja det er jo lidt noget andet en en binziner med jeg kan et eller andet sted bedre lide dieselen måde at rake på. og så er det jo ikke en pumpe-dysse det kan jeg også godt lide.
har også prøvet skoda fabia men den synes jeg sku ikke om med 1,4 80hk med pumpe dyse synes swift er meget bedre. smilie
30. dec 2008 22:37  

4

den er bare dejlig ja, og glæder da os til a få min chippet så den får de hk mere.. hehe
//Syrekurt - \Also known as Klinke, Diesel/
31. dec 2008 07:01  

5

Ja det er en fin bil, kører hver dag Odense Vejle og retur. Havde før en Ford Escort, men sparer cirka 1000 kr pr mdr i min Swiffer smilie
3. jan 2009 01:22  

6

GaSelle skrev:
den har 190 newtonmeter fra 1750 o/min.

Hvad betyder det egentligt?
3. jan 2009 04:07  

7

danorum skrev:
GaSelle skrev:
den har 190 newtonmeter fra 1750 o/min.

Hvad betyder det egentligt?

Newtonmetre er hvordan trækket bliver målt. 170 NM fra 1750o/min betyder at fra 1750 o/min trækker bilen med 170 NM som er ret godt for en lille bil som swiften.
Jeg har ikke helt styr på det selv, men det er så sådan at det hænger samen.
3. jan 2009 11:00  

8

Nm er det der i daglig tale er motorens moment, og et udtryk for hvor god en trækker den er. Turbo motorer har et langt højere moment end sugemotorer, derfor trækker langt de fleste dieseler godt ved lave omdrejninger, i forhold til benzin, da langt de fleste dieselmotorer er turboladet
3. jan 2009 14:11  

9

Ok. Når så min gamle Peugeot har 160 Nm ved 2000 rpm. vil det altså sige, at den trækker lidt dårligere end den Swift Diesel jeg har på vej som jo har 190 Nm/1750 rpm.?
Hvornår slåt Turboen så egentlig til? Er det ved de 1750 rpm.?? eller?
I min gamle Peugeot skal man gerne ligge lige omkring de 2000 rpm. Der trækker den bedst og er mest økonomisk, vil det så være det samme med Swift'n - bare lidt lavere 1750 rpm.?? smilie
3. jan 2009 19:42  

10

danorum skrev:
Ok. Når så min gamle Peugeot har 160 Nm ved 2000 rpm. vil det altså sige, at den trækker lidt dårligere end den Swift Diesel jeg har på vej som jo har 190 Nm/1750 rpm.?
Hvornår slåt Turboen så egentlig til? Er det ved de 1750 rpm.?? eller?
I min gamle Peugeot skal man gerne ligge lige omkring de 2000 rpm. Der trækker den bedst og er mest økonomisk, vil det så være det samme med Swift'n - bare lidt lavere 1750 rpm.?? smilie


Swiftens motor vil yde bedst før din Peugoet motor vil.

Jeg har selv en Swift diesel og selv om den kun har 75hk smiler jeg hver gang den når 1700 -1800 rmp for der rykker den, dog svinder rykket hurtigt igen.

Det eneste jeg kan sige skidt om motoren, er at jeg godt kunne bruge den trak lidt før en den gør! jeg oplever nogen gange hvis man skal hurtigt fra start, at bilen tøver lidt indtil den når de 1700 rpm.
4. jan 2009 21:15  

11

Lsp skrev:
danorum skrev:
Ok. Når så min gamle Peugeot har 160 Nm ved 2000 rpm. vil det altså sige, at den trækker lidt dårligere end den Swift Diesel jeg har på vej som jo har 190 Nm/1750 rpm.?
Hvornår slåt Turboen så egentlig til? Er det ved de 1750 rpm.?? eller?
I min gamle Peugeot skal man gerne ligge lige omkring de 2000 rpm. Der trækker den bedst og er mest økonomisk, vil det så være det samme med Swift'n - bare lidt lavere 1750 rpm.?? smilie


Swiftens motor vil yde bedst før din Peugoet motor vil.

Jeg har selv en Swift diesel og selv om den kun har 75hk smiler jeg hver gang den når 1700 -1800 rmp for der rykker den, dog svinder rykket hurtigt igen.

Det eneste jeg kan sige skidt om motoren, er at jeg godt kunne bruge den trak lidt før en den gør! jeg oplever nogen gange hvis man skal hurtigt fra start, at bilen tøver lidt indtil den når de 1700 rpm.


Grunden til at den tøver er fordi turboen jo lige skal nå at opbygge trykket. Det er ikke så unormalt. Det ses især på motore med èn stor turbo, at der går lidt tid før den trækker, det som i daglig tale kaldes turbotøven.
5. jan 2009 09:09  

12

DB skrev:
Lsp skrev:
danorum skrev:
Ok. Når så min gamle Peugeot har 160 Nm ved 2000 rpm. vil det altså sige, at den trækker lidt dårligere end den Swift Diesel jeg har på vej som jo har 190 Nm/1750 rpm.?
Hvornår slåt Turboen så egentlig til? Er det ved de 1750 rpm.?? eller?
I min gamle Peugeot skal man gerne ligge lige omkring de 2000 rpm. Der trækker den bedst og er mest økonomisk, vil det så være det samme med Swift'n - bare lidt lavere 1750 rpm.?? smilie


Swiftens motor vil yde bedst før din Peugoet motor vil.

Jeg har selv en Swift diesel og selv om den kun har 75hk smiler jeg hver gang den når 1700 -1800 rmp for der rykker den, dog svinder rykket hurtigt igen.

Det eneste jeg kan sige skidt om motoren, er at jeg godt kunne bruge den trak lidt før en den gør! jeg oplever nogen gange hvis man skal hurtigt fra start, at bilen tøver lidt indtil den når de 1700 rpm.


Grunden til at den tøver er fordi turboen jo lige skal nå at opbygge trykket. Det er ikke så unormalt. Det ses især på motore med èn stor turbo, at der går lidt tid før den trækker, det som i daglig tale kaldes turbotøven.


Jeps, synes bare det er ekstra slemt på Swiften i forhold til andre diesel biler jeg har kørt.
Tag nu f.eks min forældres 406er, den har slet ikke samme ryk som swiften har, men til gengæld trækker den fra bunden og et godt stykke op - her er det mere som om swiften lige skyder alt dens energi af fra 1800-3000 rpm.
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio