GaSelle skrev:
den har 190 newtonmeter fra 1750 o/min.
danorum skrev:GaSelle skrev:
den har 190 newtonmeter fra 1750 o/min.
Hvad betyder det egentligt?
danorum skrev:
Ok. Når så min gamle Peugeot har 160 Nm ved 2000 rpm. vil det altså sige, at den trækker lidt dårligere end den Swift Diesel jeg har på vej som jo har 190 Nm/1750 rpm.?
Hvornår slåt Turboen så egentlig til? Er det ved de 1750 rpm.?? eller?
I min gamle Peugeot skal man gerne ligge lige omkring de 2000 rpm. Der trækker den bedst og er mest økonomisk, vil det så være det samme med Swift'n - bare lidt lavere 1750 rpm.??
Lsp skrev:danorum skrev:
Ok. Når så min gamle Peugeot har 160 Nm ved 2000 rpm. vil det altså sige, at den trækker lidt dårligere end den Swift Diesel jeg har på vej som jo har 190 Nm/1750 rpm.?
Hvornår slåt Turboen så egentlig til? Er det ved de 1750 rpm.?? eller?
I min gamle Peugeot skal man gerne ligge lige omkring de 2000 rpm. Der trækker den bedst og er mest økonomisk, vil det så være det samme med Swift'n - bare lidt lavere 1750 rpm.??
Swiftens motor vil yde bedst før din Peugoet motor vil.
Jeg har selv en Swift diesel og selv om den kun har 75hk smiler jeg hver gang den når 1700 -1800 rmp for der rykker den, dog svinder rykket hurtigt igen.
Det eneste jeg kan sige skidt om motoren, er at jeg godt kunne bruge den trak lidt før en den gør! jeg oplever nogen gange hvis man skal hurtigt fra start, at bilen tøver lidt indtil den når de 1700 rpm.
DB skrev:Lsp skrev:danorum skrev:
Ok. Når så min gamle Peugeot har 160 Nm ved 2000 rpm. vil det altså sige, at den trækker lidt dårligere end den Swift Diesel jeg har på vej som jo har 190 Nm/1750 rpm.?
Hvornår slåt Turboen så egentlig til? Er det ved de 1750 rpm.?? eller?
I min gamle Peugeot skal man gerne ligge lige omkring de 2000 rpm. Der trækker den bedst og er mest økonomisk, vil det så være det samme med Swift'n - bare lidt lavere 1750 rpm.??
Swiftens motor vil yde bedst før din Peugoet motor vil.
Jeg har selv en Swift diesel og selv om den kun har 75hk smiler jeg hver gang den når 1700 -1800 rmp for der rykker den, dog svinder rykket hurtigt igen.
Det eneste jeg kan sige skidt om motoren, er at jeg godt kunne bruge den trak lidt før en den gør! jeg oplever nogen gange hvis man skal hurtigt fra start, at bilen tøver lidt indtil den når de 1700 rpm.
Grunden til at den tøver er fordi turboen jo lige skal nå at opbygge trykket. Det er ikke så unormalt. Det ses især på motore med èn stor turbo, at der går lidt tid før den trækker, det som i daglig tale kaldes turbotøven.