Martin N skrev:
Mit første spørgsmål går dog på om i synes det ville være et dårligt tidspunkt at købe en ny swift, da 1,6'ern med de 125hk er lige rundt hjørnet? Er der nogen der ved hvornår den nye 1,6'er kommer i handlen, bliver den ligesom 1,5'ern eller har den mere udstyr som std?
Martin N skrev:
Men primært aircon, sædevarmer og motor varmer, er det værd at smide penge efter, eller kan det ligeså godt betale sig at fyre varme anlægget op eller rulle vinduerne ned?
KenZ skrev:Det er cowboybukser heller ikke!!! Seriously!!!
....men sædevarme er ikke sundt for mænd
KenZ skrev:
forstår stadig ikke hvorfor man vælger en 1,5 istedet for en 1,3.... der er "kun" ca 180ccm forskel.
1,3éren har mere end 1300ccm (1328ccm) og 1,5 har mindre en 1500ccm (1490ccm)
Altså en forskel på sølle 162ccm.... og det er 10.000kr værd!?!? og læs fdm testen de målte hk/Nm på to swifter. en 1,3 og en 1,5 og på samme rullefelt. 1,3éren havde ca 102hk/128Nm og 1,5éren havde 106/145Nm
Vil bare sige at hvis man ser gennem tiden i alle biltyper så har en større motor tendens til at holde på prisen bedre end den samme bil med mindre motor. Dertil kommer ting som farvevalg, styling, vedligholdelse også med..
Til sidst kommer den faktor at hvis man så ønsker at få flere hypper ud af sin Swift så vil man f.eks med en 1.3 max kunne få en 140-150 HK hvor i mod en 1.5 kan presse op til en 200HK.. Her er det motorens størrelse som har stor betydning da volumen har betydning for den øget tryk, samt øget kompression på bilen (ved anvendelse af turbo eller kompressor). Jeg kan huske selv inden jeg købte var jeg meget i tvivl md da jeg prøvekørte begge biler op til flere gange så kunne man stille og roligt mærke forskellen. Der er ikke meget men den er der.. Alle disse ting var med til at påvirke mit valg. og da forsikrings forskel var noget med 146-148 kr så var jeg ligesom lidt ligeglad..
MVH
JamesSWIFT EXTREME