logo banner
26. nov 2006 13:09  

0-100 kmt

Efter jeg har fået den ny filter SIMOTA fra Astina synes jeg at den var maget mere livnede. Fra 0-100 kmt fik jeg den til 9,5 sek med en lille hjulespind. det vil sige at den gik i omd. bægrenser i 2 gaer..... bund træk kan men også mærke..

26. nov 2006 14:58  

1

Generelt kunne jeg godt tænke mig at høre forskellige "udsagn" om hvordan I mener købet er.... Altså jer som har købt de her nye Luftfilterløsninger...
Jeg så lige at "pap" også havde fået smidt den åbne Simota på... Den var jeg meget tæt på at bestille, men ville lige høre fra køberene om hvordan effekt/lyd/montering/brændstof-øko og mere var.....?

Come on, spill it - Er det de 1.6-1.700 værd... smilie
In Tha Hizzle 4 Shizzle My Nizzle!
26. nov 2006 17:33  

2

synes ikke jeg har mærket noget i effekt, men kan jo prøve at tage tid næste gang jeg skal ud smilie
og lyden er sq god.. giver også god lyd uden for bilen smilie
Montering var sq hurtigt nok, 30mins tid ( uden for i kulden, unden så meget lys :P )
Suzuki Swift 1,3 3D - emblmer fjernet - MOMO Match Titan - Lexus Lygter - Remus Hardline - Simota luftfilter - AVUS M01 Graphite - Remus Mellemrør - Xenon 8000k
26. nov 2006 17:46  

3

nu ved jeg ikke hvad for en filter du havede før. Jeg havede orginal...nu mangler jeg bare en bagpot.... smilie
26. nov 2006 17:47  

4

havde jeg også
Suzuki Swift 1,3 3D - emblmer fjernet - MOMO Match Titan - Lexus Lygter - Remus Hardline - Simota luftfilter - AVUS M01 Graphite - Remus Mellemrør - Xenon 8000k
26. nov 2006 18:00  

5

Jeg tvivler lidt på de der filter til swiften... Lyden er mange gange kilden til at folk syntes den er blevet hurtigere og har fået mærkbar mere effekt... men det er mange gange stik modsat..

Eksempelvis var Jambar forbi mig i slagelse dagen før Japser Træffet, og vi trillede rundt i slagelse city og omegn i de sene aften timer, og et sted lidt uden for byen hvor vi var mutters alene, stopper vi ved et kryds og James ligger sig op på siden... he he..
Lyset skiftede og vi røg afsted... eller jeg gjorde.. for allerede i 1. gear ku jeg ikke se Jamber mere ud af sideruden... og 2. og 3 gear. øgede jeg afstanden markant...

Jamber hang lidt med mulen men sagde han havde mistanken om at filtret tog lidt effekt...

Så i bund og grund tror jeg(uden og vide en skid om motorer) at motoren evt. skal stilles ind til at ku modtage mere luft og få fuld udnyttelse af det...

men vi har jo nogen mekanikere herinde som måske ku gi en god forklaring og evt har nogen tips og tricks som de ku dele lidt ud af...
Hilsen Motsen
Gone in swifty seconds
26. nov 2006 18:16  

6

filtret tog lidt effekt... umuligt så længe vi snakke om en åbne filter kan den ikke miste effekt tværimod den øge efekten. Mange gange er det op til køre og hvornår men skifter gaer i hvilke omdr... Kloge hoveder har regnet ud at men mister 1,2 hk ved at have 15 kg ekstra vægt....
26. nov 2006 19:00  

7

Nu vejer jeg nok 2 x 15 kg mere end james, så han har noget mere fordel..

Jeg tror at de lukkede filtre med en slange til fronten, giver mere effekt end et åbent filter bagved en varm motor...

Jeg vil tro at OMP´s løsning er den optimale... og nok også derfor rally bilerne får det monteret...

Men nu er jeg ik mekaniker, ingenør, eller kan stave...
Hilsen Motsen
Gone in swifty seconds
26. nov 2006 20:32  

8

da jeg havede min polo 6n der havede jeg et kn kit på med rør og et powertæppe der fik jeg 13 hk ud af fil det målt før og efter men det er jo også en polo ikk en swift
swift 1.5 skørter sænkning 1-2 pipe xenon 8000k
akuma 17 black snart turbo
26. nov 2006 21:31  

9

jeg har OMP løsningen(SE MIT GALLERI) og jeg har fået mellem 0,5 og 1,5 hk ud af det..... så jeg er klart tilhænger af at det er lyden der får folk til at tro at de kan mærke en masse....

og da vi ikke kan chippe vores swifer (hvis man har standard styreboks i, selvfølig), så kan vi/jeg jo ikke få motoren optimeret...
-hvis den da kan det, er jo meget godt af en 1,3 motor at have 103 hk......
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
26. nov 2006 23:10  

10

min polo var ikk chippet
swift 1.5 skørter sænkning 1-2 pipe xenon 8000k
akuma 17 black snart turbo
26. nov 2006 23:55  

11

pap- skrev:
synes ikke jeg har mærket noget i effekt, men kan jo prøve at tage tid næste gang jeg skal ud smilie
og lyden er sq god.. giver også god lyd uden for bilen smilie
Montering var sq hurtigt nok, 30mins tid ( uden for i kulden, unden så meget lys :P )

Det kan godt være, at det ikke giver nogle HK.... men det Simota-filter er sgu det flotteste jeg har set. Ser fandme godt ud, gør det!
27. nov 2006 00:06  

12

blueboy skrev:
min polo var ikk chippet


Men var den så med karburator??? For det spiller vist også en stor rolle...

Swiften er jo elektronisk indsprøjtning, så mon den selv kompensere mere benzin til, når den får mere luft??? eller skal motorstyringen tilpasses som kenz skriver???

Jeg må høre Lysen ad... De må jo vide lidt om det...
Hilsen Motsen
Gone in swifty seconds
27. nov 2006 01:14  

13

nej det var en 1,4 16v fra 98 men det kan jo være der er forskel
med indsprøjtningen ved jeg ikk men ved mere i morgen mandag
swift 1.5 skørter sænkning 1-2 pipe xenon 8000k
akuma 17 black snart turbo
27. nov 2006 01:14  

14

nej det var en 1,4 16v fra 98 men det kan jo være der er forskel
med indsprøjtningen ved jeg ikk men ved mere i morgen mandag
swift 1.5 skørter sænkning 1-2 pipe xenon 8000k
akuma 17 black snart turbo
27. nov 2006 09:49  

15

99,9% af alle indsprøjtnings biler kan tilpasse sig selv ved "små ændringer" som f.eks. at montere et åbent filter. De første 5 - 10km kan motor lampen måske lyse indtil motoren har indstillet sig selv, så slukker den igen. Du skal nok trykfodre motoren før luftmassemåleren ikke kan klare forskellen. Sålænge motoren suger og ik blir trykfodret så skal luftmassemåleren nok følge trop.
27. nov 2006 16:56  

16

ja men erics herinde fik at vide at den fik en lidt for mager blanding i de højere rpm, da han fik den rullet, hvor de målte på udstødningsgassen og han har et OMP filter mont, ligesom mig... -men vi tager også luften HELT ude fra fronten, og luften bliver nærmest mast ind i luftfilteret/motoren... det der faktisk fine Simota-filter tager jo luften inde i motorrummet ligesom standard filter. Men det giver en klart bedre lyd end standard smilie
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
27. nov 2006 18:01  

17

Hva koster sådan et OMP filter, og hvor kan det købes???
Hilsen Motsen
Gone in swifty seconds
27. nov 2006 18:01  

18

Nu Tænker jeg på hele OMP kittet !!!!
Hilsen Motsen
Gone in swifty seconds
27. nov 2006 18:39  

19

Det åbne kit fra Simota tager luften ind fra frontgitteret i bilen, selve det hus rundt om filteret er netop for at skærme af mod varmen fra motoren.

Det "lukkede" kit går også ud i siden ved lygten for at tage kold luft derude hvor man kan med lidt snilde sætte et rør videre ud i kofangeren.

Fordelen ved disse kits er at de skærmer bedre af for vamen samt varmestrålerne, luften kan jo godt nå at blive varmet op på sin vej ind til motoren, derfor de blanke rustfri rør.
Med venlig hilsen
René Høvinghof Johannesen

Astina.dk - Make your car different!
28. nov 2006 13:50  

20

OMP filteret koster ca 1200kr og der med følger slange ud til fronten. 300kr for silikoneslang(90graders knæk) og så har jeg jo det rustfri rør til mont af luftmassemåleren...
Ejer nu en Ibiza FR 1,8T 20V

Kig forbi: bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=99466
Log ind
Opret bruger
Seneste billeder Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio Android bilradio